
Ledelse og kommunikation i en forandrings- og krisetid
- Dato
- 5. maj 2025 – 7. maj 2025
- Varighed
- 3 dage
- Lokation
- Aarhus Universitets Konferencecenter
- Pris
- DKK DKK 14.995 + moms
Om kurset
Vi lever i en turbulent verden præget af forandringer og kriser som geopolitiske spændinger, cyberangreb, klimaforandringer, pandemier, økonomisk usikkerhed, nye teknologier, polarisering og ændrede forbrugsvaner.
Disse udfordringer kræver nytænkning i ledelse og kommunikation – både internt og eksternt – for at skabe robusthed og tilpasse organisationer til nye vilkår.
Kommunikation spiller en central rolle i at styrke medarbejderengagement, skabe gode relationer til omgivelserne, håndtere uenigheder og dilemmaer, samt sikre succesfulde forandringer, innovation og kriserobusthed.
Dette kursus giver dig indsigt i, hvordan du leder og kommunikerer strategisk under komplekse forhold.
Gennem temaer som organisations- og kommunikationskultur, meningsskabelse, kriseberedskab, forandringsparathed og strategisk lytning internt og eksternt, får du værktøjer til at navigere i en tid præget af usikkerhed og høje krav og nye forventninger fra interessenter og samfundet.
Hvem er kurset for
Kurset er målrettet ledere, mellemledere og nøglemedarbejdere i private og offentlige organisationer, der ønsker at styrke deres viden og kompetencer inden for ledelse og kommunikation i en turbulent tid.
Deltagerne forventes at have erfaring med ledelse og kommunikation i praksis.
Hvad lærer du
På dette tre-dages kursus vil du:
- blive klædt på til at navigere i en tid med usikkerhed og turbulens gennem ledelse og kommunikation.
- få nyeste viden om teorier og modeller inden for ledelse og kommunikation i private og offentlige organisationer.
- få kompetencer og redskaber til at tilrettelægge og udføre ledelse og kommunikation med din organisations interne og eksterne interessenter på en hensigtsmæssig måde.
- få styrket dine kompetencer og redskaber til at lede og kommunikere medinddragende og lyttende internt og eksternt under forandringer og kriser i din egen organisation.
- blive klædt på til at styrke kriseberedskabet og krisekulturen samt opbygge krise- og forandringsrobusthed i din organisation.
- få indsigt i din personlige ledelses- og kommunikationsstil.

kursusindhold
Kurset er krydret med cases, øvelser og diskussion, ligesom vi vil inddrage eksempler fra deltagernes egne organisationer og fokuserer på følgende temaer:
- Strategisk kommunikation i en tid med kriser og forandringer.
- Organisations- og kommunikationskultur, identitet og fortællinger.
- Kommunikation som en nøgle til robusthed og engagement.
- Håndtering af dilemmaer og konflikter i relation til interne og eksterne interessenter.
- Brug af digitale kanaler til at skabe involvering og engagement.
praktisk information
Kurset strækker sig over tre dage fra 8.30 – 16.00 med undervisning og tid til at netværke.
Undervisningsmateriale bestående af artikler og bogkapitler (på dansk og engelsk) er inkluderet.
Program
Program kommer snart.